Kauniimpi iho: syö näitä viikoittain

Antioksidantit ja vitamiinit uudistavat ja suojaavat ihoa – syömällä näitä hyvää tekeviä ravintoaineita myös ihosi voi paremmin. Valitse lautaselle värikkäitä vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja. Mm. kasvisten väriaineet, flavonoidit, suojaavat ihoa vanhenemiselta ja vitamiinit ravitsevat kuivaa ihoa.

 

  1. Avokado

Täyteläinen ja maukas avokado on täynnä terveellisiä ravintoaineita, mm. omega-rasvoja, E-vitamiinia, magnesiumia ja kuituja. Nauti leivän päällä, lisää salaattiin, pyöräytä mukaan smoothieen tai valmista herkullinen avokadopasta.

 

  1. Pavut

Terveelliset ja täyttävät pavut ovat edullista ja ravitsevaa ruokaa. Niissä on mm. B-vitamiineja, kuituja, rautaa ja ne pitävät sinut kylläisenä pitkään. Lisää papuja keittoihin, kasvispihveihin tai salaatteihin.

 

  1. Pinaatti

Värikylläinen pinaatti on täynnä rautaa, mineraaleja ja mm. A- ja C-vitamiineja.  Valmista pinaattitäyte uuniperunalle, lisää sellaisenaan salaatteihin ja leivän päälle tai sekoita voimajuoma pinaatista, kaurasta ja omenasta.

 

  1. Valkokaali

Valkokaali on monikäyttöinen supervihannes, joka sisältää mm. C- ja K-vitamiineja ja tekee hyvää vatsalle ja pitää sinut kylläisenä pitkään. Maukas kaali sopii erinomaisesti wok-ruokiin, keittoihin, patoihin, mutta on myös ruokaisa lisä salaateissa.

 

  1. Puolukka

Kotimainen supermarja on täynnä vitamiineja! Puolukka sisältää mm. E-vitamiinia, joka parantaa ihon pintaverenkiertoa ja edistää solunmuodostusta. Nauti marjasta sellaisenaan tai lisää esimerkiksi jogurttiin, puuroon tai smoothieen.

 

  1. Porkkana

A-vitamiinia sisältämä karoteenirikas porkkana vahvistaa ihoa. Nopein tapa nauttia porkkanasta on syödä se sellaisenaan välipalaksi, mutta sitä on helppo lisätä esimerkiksi salaatteihin, wok-ruokiin, keittoihin ja se antaa myös lisää makua.

 

Blistex-tarina

Lue lisää

Lähetä palautetta

Lue lisää